Podrobné časové analýzy nám říkají, že pouze pěti procenty pracovní doby zaměstnanci přinášejí svému zaměstnavateli přidanou hodnotu a budoucí zisk společnosti. Většinu času ztrácejí nadbytečným pohybem, čekáním, nevyužitou pracovní sílou, popovídáním si s kolegy nebo sledováním novinek na internetu. Vyplývá to z teorie zeštíhlování procesů Lean a Six Sigma.

Vezměme si jako příklad asistentku vedoucího pracovníka. Její hlavní náplní je příprava podkladů pro svého šéfa, organizace jeho pracovního programu a vedení dokumentace a celé jeho agendy. Aby toto mohla kvalitně provádět, má dostatečné vzdělání a zkušenosti z minulých let, a tomu odpovídá i její plat.

Pokud si provedete snímek jejího pracovního nasazení, pak zjistíte, kolik svého draze placeného času stráví cestami po chodbách na podatelnu, do osobního oddělení, do finančního oddělení, někdy se cesta prodlouží o krátké zastavení u kolegyně, a tak se nakonec její celkem dobře placený pracovní čas ztratí z významné části pochůzkami po společnosti.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se