Deset let staré předpovědi, že bankovnictví se přesune na internet, se nenaplnily. Pobočková síť zůstává nadále důležitá, byť pojem dostupnost dostává zejména pro mladou generaci nový význam. I proto Česká spořitelna chystá novou verzi internetového a mobilního bankovnictví. Pobočky by se pak měly stát především místem poradenství. "Ani nejúspěšnější internetoví prodejci jako třeba Alza nesázejí už jen na internetový portál. Začínají budovat showroomy, protože tam si lidé chodí jejich zboží prohlížet. Alza pak technologie využívá k rychlému a snadnému prodeji. To je koncept, kterému věřím," říká nový šéf spořitelny Tomáš Salomon.

HN: Váš předchůdce Pavel Kysilka poslední rok hodně mluvil o digitální revoluci, která zásadně promění banky. Jaká je vaše vize?

Vidím to podobně. Dneska už je nezpochybnitelné, že se digitálnímu náporu nevyhne žádný obor. Je ale strašně zajímavé podívat se deset patnáct let zpátky. V té době i velmi renomovaní poradci hlásali, že do pěti let banky nebudou potřebovat pobočky, lidé budou řešit finanční služby po internetu a internetový model bank zvítězí. To už dneska nikdo neřekne. Všichni mluví o zdravém mixu − o schopnosti být přítomný všude, kde to lidé potřebují, a zároveň o osobních poradenských službách. Při veškerém respektu, vezměte si, jak technologie ovlivnila prodej hudby. Dneska už skoro nikdo nekupuje cédéčka, ale ten zážitek jít třeba na koncert filharmoniků vám žádná digitální nahrávka nenahradí. Myslím, že se to se dá zobecnit. Vím, že nám technologie brzy umožní hypotéku uzavřít třeba na tři kliky, ale zadluží se tak někdo na dvacet let? I uzavření hypotéky skoro on-line chceme lidem umožnit, ale nejsem přesvědčený, že většině tím nahradíme odborníka, s nímž mohou všechno probrat.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se