V českém maloobchodu působí především velké zahraniční maloobchodní řetězce a zde určitá diskriminace českých potravin mnohdy patrná je. Tyto společnosti jsou především velmi tvrdými podnikateli, kterým jde v prvé řadě o zisk, takže vyjednávání o zařazení výrobků do sortimentu jsou často tvrdá a složitá.

Nejdůležitějším nástrojem tu je "cenový marketing" a je potřeba říci, že velmi značný podíl zejména základních potravin se tudíž prodává v cenových akcích. Ne každý dodavatel potravin dokáže těmto požadavkům čelit. Výsledkem pak je i to, že se na trh dostávají levnější potraviny z dovozu, a to často v nižší kvalitě, než v jaké jsou prodávány v zemích svého původu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se