Středočeská obec Kamenné Žehrovice až do minulého týdne mediálně nijak nevynikala. Život tam opisoval klasický oblouk od vítání občánků k pálení čarodějnic. Pak ovšem poznala vliv Facebooku v kombinaci s okurkovou sezonou v médiích. Nestal se v ní žádný mimořádný skandál, nehoda nebo vražda, ani v ní nepřistáli mimozemšťané. Jenom opravila školu.

Ale způsob, jakým ji opravila, i způsob komunikace všech osob odpovědných za rekonstrukci daly dohromady cennou lekci z mediální a marketingové reality.

Škola v Kamenných Žehrovicích sídlí v budově z přelomu 19. a 20. století. V posledních letech byla v havarijním stavu a potřebovala nutně opravit. Součástí rekonstrukce bylo také její zateplení, protože dosud se žáci často učili ve svetrech nebo bundách.

Dům nebyl památkově chráněný, takže nebylo nutné zachovat jeho historizující prvky.

Autoři rekonstrukce přišli s několika návrhy. Ten nejkřiklavější s obřími plochami oranžovočervené barvy sice neprošel, ale i ten schválený vypadá jako omalovánka. Stará škola teď připomíná spíš zateplený panelák olepený polystyrenem, do kterého někdo nastrkal prvky z lega. Z fasády zmizely sochy, které se mají v budoucnu přesunout na trávník.