Objem prostředků do infrastruktury nebude vláda omezovat, ale bude se jej snažit účelně využívat, zejména v oblasti čerpání fondů Evropské unie, stojí v programovém prohlášení této vlády. Nyní se přitom děje pravý opak. Podle navrženého rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury se dramaticky omezí výstavba nových úseků dálnic, škrty čekají i železniční projekty. Pokud návrh rozpočtu fondu opravdu projde v podobě seškrtané o 25 miliard, jinak to ani dopadnout nemůže.

Obzvlášť špatně dopadnou dálnice. Ty přitom už roky nechybí v seznamu hlavních volebních slibů snad žádné politické strany. ANO dokonce v kampani do krajských voleb vypustilo billboard, kde vedle obličejů politiků zářilo jen třikrát zopakované slovo dálnice. Ta samá strana přitom po celé volební období ovládá ministerstvo dopravy, její ministr je automaticky předsedou Výboru Státního fondu dopravní infrastruktury a shodou okolností je členem výboru i současný ministr financí, též zvolený za ANO. Ani to nepomohlo k tomu, aby se na dálnice našlo víc zdrojů. Návrh, aby fond mohl hospodařit s větší částí daní, které platíme při nákupu benzinu i nafty (dnes z nich nevidí ani desetinu), byl smeten, aby to nepoškodilo státní rozpočet.