Ať už večerní premiéra nového iPhonu ukáže zásadní novinky, nebo jen evoluci zabalenou do nového a superefektního hávu, jedno je prakticky jisté. V pořadí jedenáctá generace telefonu, který ze svého výrobce udělal zdaleka nejbohatší firmu světa, bude i dosud nejdražší. Nejvyšší varianta může stát i přes tisíc dolarů. V USA. V Evropě to vzhledem k dani z přidané hodnoty, delší záruce a svéráznému přístupu Applu k měnovým kurzům bude na volném trhu zaručeně ještě výrazně víc. Třicet tisíc korun není žádná neprostupná hranice.

Přesto se minimálně první týdny prodají všechny špičkové modely, které přijdou na trh. Síla značky a oddanost příznivců, kteří s iPhonem prožili už celou jednu dekádu, to zaručují. Navíc vazba zákazníků na Apple má, minimálně v zámoří, ještě hlubší kořeny sahající k počítačům Mac a především hudebnímu přehrávači iPod. Ten už je dnes prakticky mrtvou a nevýnosnou větví v portfoliu Applu, ale v historii digitálního průmyslu jde o klíčový produkt, s nímž se desítky milionů zákazníků naučily, že hudbu je možné kupovat i na internetu. Vybudované diskotéky s nimi (a jejich rodinami, neboť nakoupené digitální zboží je možné sdílet) od té doby cestují do nových a nových zařízení. K tomu připočtěme, že typický dlouholetý americký uživatel iPhonu za aplikace pro svůj mobil, od spousty levných her po drahé navigace, utratil už stovky dolarů a data včetně fotografií i videí má též na serverech Applu − a máme tu brzdu, která řadě z nich nedovolí z krásného jablečného světa odejít. I kdyby mu nový telefon přišel předražený, má smůlu. Když chce novou generaci mobilu, musí zaplatit. Je uzamčen v applovském "ekosystému" a přechod k jinému systému by byl náročný a nákladný.