Nasazení nových informačních systémů je postrachem všech firem. Nejvíc důvodů k obavám mají ty, pro jejichž byznys je zásadní úzký kontakt se zákazníkem. Případů, kdy se přechod na novou verzi nebo na produkt od nového dodavatele zrovna nepovedl, je řada. Výpadek, který v posledních dnech postihl čtvrtou největší českou banku UniCredit, je ale o dost závažnější, už proto, že klienti na své finanční domy kladou jiné požadavky než třeba na e-shop nebo dodavatele tepla.

Když se zákazníci UniCredit přes internetové či mobilní bankovnictví ke svým penězům nemohli dostat třetí pracovní den v řadě (a spolu s ohlášenou víkendovou výlukou už výpadek trval pět dní), loajalitou řady z nich to řádně otřáslo. Sociální sítě zaplavila kritika i posměšky a samozřejmě i hrozby či prostá oznámení o přechodu ke konkurenci. I když se k takovému kroku po naběhnutí systémů nakonec odhodlá jen malá část klientů, je průšvih takového rozsahu velkou ránou pro renomé banky.