Světa, který, jak bylo v kauze "abysme" rovněž řečeno, je plný rychlých informačních drátů, a současný novinář například řeší, zda psát "e-mail", jako "email", nebo jen "mail", či to nevzít rovnou hezky česky šmahem a "nezamejlovat si". Kolegové z anglicky mluvících a píšících médií to mají automaticky mnohem snazší, protože drtivá většina takových výrazů pochází z angličtiny, a nemusí je počešťovat. Ale když přesto váhají, tak mají po ruce další pomoc. A to sice zpravodajskou agenturu Associated Press (AP) a její Stylebook.
Webová stránka čili webka?
Obdobné příručky, v zásadě novinářské kuchařky - v kterých jsou vedle základních gramatických pravidel vyjmenovány například modelové zpravodajské obraty a také se v nich kodifikuje podoba nových výrazů - má i řada dalších mediálních organizací. Ovšem právě AP Stylebook, která vznikla v roce 1953 a každoročně vychází znovu, se stala standardem, ke kterému se vztahuje celá profese.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi