Z různých průzkumů, v nichž lidé posuzují své dovednosti a kvality ve vztahu k okolí, vyplývá zajímavá věc. Statistický nesoulad mezi tím, jak respondenti obecně negativně posuzují své bližní, zatímco sami sebe vidí lépe. Například v řidičských průzkumech se většina označí za dobré nebo nadprůměrné, zatímco názor na řidičské dovednosti okolní populace je naopak většinově negativní. Což ale početně nehraje a vyplývá z toho, že lidé jsou zpravidla zdaleka kritičtější k těm druhým než sami k sobě.

Platí to také o českých novinářích a o jejich pohledu na kvalitu zdejších médií? Pražská PR agentura DBM (Donath Business & Media) učinila před pár týdny poměrně reprezentativní průzkum (celkem se jej účastnilo 566 novinářů), v kterém zjišťovala, co si sami žurnalisté myslí o českých médiích. A na první pohled by se zdálo, že čeští novináři jsou velmi sebekritičtí. Ocitujme k tomu dvě zjištění průzkumu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se