V posledních dnech západní média referují o demonstracích v Moskvě nebo Petrohradu, které vyjadřují podporu ruské okupaci Krymu a dalším krokům prezidenta Putina. Průzkumy veřejného mínění navíc ukazují, že ruská veřejnost si o situaci na Ukrajině myslí něco úplně jiného než obyvatelé Ukrajiny. Jak je možné, že na Ukrajině samotné za hlavní důvod protestů považují lidé zkorumpovanost Janukovyčova režimu, zatímco občané Ruské federace se domnívají, že hlavní příčinou jsou pokusy Západu prosadit na Ukrajině své vlastní zájmy?

Odpověď je jednoduchá – ruská média, zejména televize, dnes dokonale ovládají umění propagandy. Ať už jde o média státní, nebo o kanály v soukromých rukou, zprávy z Ukrajiny jsou ruským divákům předestřeny takovým způsobem, že – nevyužívají-li jiných zdrojů informací – nemohou reagovat jinak než kriticky. Protože prezident Putin údajně pravidelně sleduje večerní zprávy, jedna možná interpretace jeho rozhodnutí vojensky zasáhnout na Ukrajině je taková, že podlehl své vlastní propagandě. 

Podívejme se například, co všechno se divák dozvěděl v hlavních zprávách vlivné soukromé televizní stanice NTV  27. února: