Vzdělání a školství patří mezi nejoblíbenější předvolební témata, která hned po volbách okamžitě mizí v zapomnění. Ministerstvo školství mělo za posledních 10 let 11 ministrů. Poslední ministryní, která byla v úřadu celé 4 roky, byla v letech 2002 až 2006 Petra Buzková. Z toho si lze udělat jednoduchý obrázek, jakou personální prioritou toto ministerstvo je. Až na několik výjimek se jednalo o odkladiště nekompetentních postav, čehož je současný ministr Marcel Chládek nejlepším reprezentantem.

Chládek je ve funkci 4 měsíce a proslul zejména jako generátor nápadů, co by se tak mohlo dělat – s kadencí jeden nápad za den. Takový přístup by se dal možná ocenit, pokud by vedl experimentální školní družinu. Také se proslavil pochybnou rigorózní prací a podezřením z šikany svých podřízených. Sice se pod ním konečně začíná houpat židle, nicméně stále není příliš jasné, proč se na ni vůbec dostal.

České školství je dlouhodobě ve špatném stavu, na čemž má výběr nekompetentních ministrů zásadní podíl. Jejich volba je také obrazem každé vlády, za jakou prioritu školství reálně považuje – pořád ještě bohužel nevyprchala vzpomínka na Josefa Dobeše. Jedním z důsledků pak je, že má stát problém uspořádat pro středoškoláky maturitu. Nezbývá než doufat, že nikdo nepřijde s nápadem na jednotný maturitní večírek.