Ještě v neděli ráno jsem si říkal, že tento sloupek věnuju slečně z PR oddělení T-Mobilu a nominuju ji na cenu Muhammada Sajída al-Saháfa. To byl ten legendární irácký ministr propagandy, který do irácké televize vyprávěl o tom, jak irácká armáda daleko od Bagdádu drtivě poráží Američany, kteří ze zoufalství páchají masové sebevraždy, a přitom byly v pozadí slyšet zvuky bojů na bagdádských ulicích.

Pro připomenutí - na T-Mobile se obrátil některý z jejich obchodních partnerů s tím, že se mu kdosi snaží prodat část klientské databáze - jména klientů, jejich adresy, ale třeba i typ telefonu, údaj o průměrné útratě, platební metodě, u inkasních plateb i číslo účtu… T-Mobile se obrátil na policii, ta dotyčného prověřila a zabavila “nosiče dat” (není specifikováno, co to bylo, jestli DVD nebo flash disk či externí disk, ale to je jedno). Ukázalo se, že dotyčný byl bývalý zaměstnanec T-Mobilu. Firma udělala okamžitě nějaká bezpečnostní opatření, v pořádku. Bohužel nezvolili úplně šťastný způsob komunikace, který v první chvíli vypadal jako bagatelizace: Nic se vlastně nestalo, úniku dat se podařilo předejít… Později upřesnili, že data unikla, ale dotyčný je, podle všeho, nestihl prodat.