Pracuju ve firmě, která pomáhá jiným firmám s onboardingem. Že nevíte, co to je? Česky to je něco jako "nalodění", tedy proces, kdy se z člověka s jízdenkou v ruce stává pasažér, který ví, kde má kajutu a kde se podávají obědy. Analogicky i v jiných oblastech: něco prodáváte, třeba rovnák na ohýbák, a vaši zákazníci to kupují, ale protože je rovnání ohýbáků složitý proces, musíte je nejprve naučit, jak to celé poskládat, zapojit, jak to používat a jak řešit běžné provozní problémy. Nejčastější způsob je, že přibalíte k rovnáku i manuál, kde je to napsané.

Jenže to nemusí stačit, tak se vymýšlejí nové a nové metody, jak z lidí "majitelů" udělat lidi "uživatele". Zkrátka jak je naučit používat to, co si koupili. Jak jim ukázat některé finesy, jak je provést třeba úvodním nastavením a tak.