Kdysi se v uvedených souvislostech o některých státech, etnikách, ekonomikách a demokraciích říkalo, že jsou „méně vyvinuté“. Pro svou politickou nekorektnost byla tato charakteristika dočasně nahrazena termínem „rozvojový“. Dnes se říká, že to či ono je „emerging“. Volba terminologie a zejména udělování příslušných nálepek je pak v rukou těch, kdo získali sílu o sobě tvrdit, že jsou emerged, třeba tím, že si koupili příslušné know-how, good-will či brand-name.

Už tato frekvence anglikanismů naznačuje, že cesty k dosažení dobré pověsti mohou být nevyzpytatelné. Dokonce i mezi olympijskými disciplinami najdeme například krasobruslení, ve kterém je budování jména standardní součástí tréninkových plánů. Ilustrativní může být i trivializovaná otázka, co všechno by měla udělat naše vysoká škola, aby se jejím absolventům otevřely nejzajímavější pracovní trhy.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se