Prodej nových aut na Slovensku v červenci díky šrotovnému pokračoval v růstu. Celkem se prodalo 11 210 nových osobních a lehkých nákladních vozů, což je o pětinu více než ve stejném období loni. Informovalo o tom Sdružení automobilového průmyslu (ZAP). Nejprodávanější značkou byla i v červenci česká Škoda.

Celkem odbyt nových aut za prvních sedm měsíců letošního roku navzdory krizi přesáhl počet zaregistrovaných vozů ve stejném loňském období o 1856 kusů. "Zatímco po červnových registracích se vyrovnal meziroční pokles odbytu aut, který vznikl v prvním čtvrtletí letošního roku, po červencových registracích je celkový odbyt aut poprvé v letošním roce opět v plusu," uvedlo ZAP.

Po prvním čtvrtletí odvětví ještě bojovalo s poklesem poptávky. Ta byla meziročně nižší přibližně o čtvrtinu. Vláda tehdy postupně spustila dvě vlny šrotovného. Příspěvky na koupi nového auta výměnou za likvidaci staršího vozidla, na které vláda vyčlenila 55,3 milionu eur (1,43 miliardy Kč), podpořily prodej více než 40 000 aut.

Škoda prodala v červenci 1861 vozů. Její tržní podíl činil 16,56 procenta. Na druhém místě v odbytu skončil francouzský Renault s podílem 9,75 procenta. Následovaly francouzský Peugeot (8,56 procenta) a jihokorejská Kia (7,91 procenta).