Praha na projekt OpenCard, který má držiteli čipové karty nabídnout spojení řady služeb včetně městské hromadné dopravy, vynaložila už 800 milionů korun. Na jeden elektronický kupón na čipové kartě ale stále připadá sedm klasických papírových. Projekt přitom předpokládal, že do konce roku 2009, nejdéle do poloviny roku 2010 prakticky přestane papírové předplatné existovat.

I když se projekt prakticky zastavil v půli cesty, hlavní město stále nezměnilo strategii jeho dalšího rozvoje a čeká na závěry auditu, uvedlo pondělní Právo.

Náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS) na jaře prohlásil, že v září předloží novou strategii a také výsledky auditu, který měl prověřit, jestli byly stamiliony na OpenCard vynaloženy účelně. Své sliby ale dosud nesplnil.

"Forenzní audit, který jsem zadal, stále probíhá. Nebudu předjímat jeho výsledky, měl by skončit do konce října, protože se posunul původní odhadovaný termín," řekl Právu náměstek.

I když je držitelů OpenCard zhruba 350 tisíc, pořídili si kartu spíše do zásoby, protože její vydání bylo a je zadarmo.

Roční tramvajenka pouze s OpenCard 

OpenCard slouží především jako tramvajenka, použít ji lze i jako čtenářský průkaz, místy s ní je možné zaplatit parkovné. Aplikace "Vím, jak řídím" na webu města Prahy umožňuje registrovaným uživatelům zobrazit jejich nevyřešené dopravní přestupky spáchané na území hlavního města.

Mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený serveru iHNed.cz potvrdil, že OpenCard zůstává jedinou možností, jak si pořídít roční kupón na pražskou MHD. Pečený zároveň "neví nic o tom", že by elektronické čtvrtletní kupóny měly být cenově výhodější než kupóny papírové.