Představitelé odborářů oznámili, že upustili od protestů poté, co se se členy krizového štábu pražského magistrátu dohodli na předložených požadavcích.

"Stávkový výbor zastavuje přípravu časově neomezené stávky a ukončil svoji činnost," řekl zástupce odborářů Jiří Obitko. Jednání trvalo téměř osm hodin.

Podle ředitele dopravního podniku Martina Dvořáka ve všech sedmi bodech šlo o kompromis. O detailech některých bodů budou odboráři s vedením dopravního podniku ještě příští týden jednat.

Páteční jednání mezi odboráři Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) a krizovým štábem města začalo v pátek krátce po deváté hodině v sídle dopravního podniku. Jednání se neúčastnil pražský primátor Pavel Bém, město zastupoval radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS). 

Odboráři přišli v pátek na jednání s různým postojem. Podle neoficiálních informací radikální křídlo odborů chtělo vyhlásit časově neomezenou stávku již v noci na pátek. Umírněnější část odborů naopak tvrdila, že už dosáhli mnoho a je třeba se dohodnout. Druzí ale trvali na splnění všech požadavků, zdůrazňovali například bod, který se týká zastavení propouštění.

Podle čtvrtečního vyjádření radního Šteinera je vyřešen bod týkající se financování, problém nebude ani s nastavením standardů pro všechny dopravce na území Prahy. Obě strany se dohodly také na tom, že DPP opustí ředitel pro transformaci Radek Novotný, který měl v podniku na starosti outsourcing.

Rada města v úterý schválila uvolnění 900 milionů korun pro dopravní podnik, to ale odboráři označili za nedostatečné.

Kolik ročně stojí podle magistrátu bonusy zaměstnanců Dopravního podniku

Růst mezd
Každý rok rostou mzdy v Dopravním podniku přibližně o 230 milionů korun.

Sociální výhody
Zaměstnanci podniku mají nárok například na týden volna navíc, stravenky, dotace na penzijní připojištění a podobně. Ročně to vyjde na 380 milionů korun. Zaměstnanecké jízdné pak vyjde na 150 milionů korun.

Kolik se může ušetřit
Podle magistrátu je možné na platech manažerů v příštím roce ušetřit 3,7 milionu korun. U zaměstnanců je možné ušetřit 370 milionů korun.

Jak zlevnit chod podniku
Do metra musí přijít turnikety, které zabrání černým jízdám. O některé autobusové linky se bude soutěžit, a pokud soukromý dopravce nabídne výhodnější podmínky, zakázku dostane. Podnik musí také některé služby objednávat, pokud je externí firma udělá laciněji. Příkladem je oprava autobusů.