Automobilka Škoda Auto do konce roku ukončí v závodě ve Vrchlabí na Trutnovsku výrobu modelu Octavia Tour. Dál v závodě bude pokračovat s výrobou nynějšího modelu Octavie.

Kapacity uvolněné po Octavii Tour by podle jedné z variant mohla zaplnit montáž modelu Roomster, která by se do Vrchlabí přesunula ze závodu v Kvasinách na Rychnovsku. Informoval o tom mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Octavii, dnes označovanou Tour, začala automobilka vyrábět v roce 1996. Šlo o vůbec první zcela nový model auta vyráběný po spojení mladoboleslavské Škody s koncernem Volkswagen v roce 1991. Dosud automobilka ve variantách limuzína a kombi vyrobila 1,427 milionu kusů tohoto modelu.

Pokračování jeho výroby již není možné proto, že motory modelu by nesplňovaly emisní normy platné od roku 2011. Nynější druhá generace modelu Octavia se vyrábí od roku 2004.

Vrchlabský závod nyní vyrábí denně 162 vozů Octavie Tour a 190 kusů nové Octavie. Přestože se počítá s tím, že výroba nové Octavie s útlumem modelu Tour postupně vzroste na asi 220 kusů denně, bez zavedení další výroby to k udržení zaměstnanosti ve vrchlabském závodě zřejmě stačit nebude.

Odbory: Roomster se bude dělat v Kvasinách

Zda do Vrchlabí přejde model Roomster, podle Černého zatím definitivně rozhodnuto nebylo. Odboráři nicméně mají o přesunu montáže Roomsteru jasno. "Kvasiny, které jsou v konjunktuře, se budou muset s Vrchlabím podělit o nějaký produkt," citovalo poslední vydání týdeníku Škodovácký odborář šéfa odborů Jaroslava Povšíka.

K přesunu montáže údajně s největší pravděpodobností dojde od letošního listopadu. Část zaměstnanců se bude muset po skupinách zřejmě zaučit ve výrobě v Kvasinách, kde by zůstala výroba modelů Superb a Yeti. Odboráři také uvedli, že odmítli původní představu firmy, aby lidé z Vrchlabí jezdili dělat Roomster do Kvasin.

Vrchlabský závod má nyní kolem 1400 zaměstnanců, z nichž asi 1040 patří ke kmenovému personálu. Škodovácký odborář dnes uvedl, že firma ve Vrchlabí až na některé výjimky prakticky zastavila nábory.

Novinka přijde z Vrchlabí?

Spekuluje se také o tom, že ve Vrchlabí by se mohlo vyrábět zcela nové auto, která Škoda chystá. Jeho podoba je zatím tajná, měl by se však svým charakterem zařadit mezi Fabii a Octavii.

"Kde se nové auto bude vyrábět, zatím nebylo rozhodnuto," řekl Černý. Šéf Škody Reinhard Jung v březnu uvedl, firma na vývoji nového auta se stupňovitou zádí pod úrovní Octavie intenzivně pracuje.

"Obvykle trvá vývoj auta zhruba dva až a dva a půl roku a my jsme nyní zhruba v polovině," uvedl Jung.

Škodě Auto loni klesl čistý zisk o 68 procent na 3,46 miliardy korun. Tržby firmy se propadly o 6,2 procenta na 187,8 miliardy Kč. Dodávky zákazníkům mírně vzrostly o 1,4 procenta na rekordních 684.200 vozů. Letos by Škoda mohla dosáhnout dalšího prodejního rekordu, řekl v březnu Jung.