Elektromobily to mají zatím na českém trhu, ale i v jiných zemích poměrně těžké. Oproti běžným vozům sice neprodukují žádné přímé emise, jejich využitelnost je ale omezená. Trápí je hlavně krátký dojezd a dlouhá doba nabíjení. Na rozdíl od řady evropských zemí pro ně v Česku zatím neplatí žádné finanční zvýhodnění, jako jsou třeba nižší daně a poplatky.

Autopůjčovna Sixt se ale přesto odhodlala a od koncernu Daimler, který elektromobily Smart vyrábí, si objednala prvních pět kusů. Nejde přitom o první spolupráci mezi těmito dvěma firmami. Ve své flotile čítající zhruba 500 aut má Sixt i vozy Mercedes-Benz B s pohonem na zemní plyn.

Postupně se řeší i problém s nabíjením. Zatím není v Praze mnoho míst, kde by se dal elektromobil připojit do sítě. Proto český dovozce Mercedes-Benz v pátek ve své centrále otevřel veřejnou dobíjecí stanici.

Sixt má připravenou nabíječku ve své pobočce v pražském hotelu Hilton, jedná i s vedením ruzyňského letiště, kde by měla vzniknout další. Také ČEZ bude v Praze instalovat stanice, do konce roku by jich mělo vzniknout 20.

 

Půjčení elektromobilu vyjde na 499 Kč na den. Sixt jej bude nabízet na pražském letišti a v hotelu Hilton. Náklady spojené s jedním nabitím se pohybují kolem 100 Kč. Auto je vybavené kabelem se třemi koncovkami včetně přípojky do běžné sítě s napětím 220 V. Pokud ale využijete veřejnou dobíjecí stanici, je zatím nabití zdarma.

Podobně, jako je možné si půjčit elektrický smart v Česku, nabízí například automobilka Citroën svůj elektromobil C-Zéro k pronájmu v pařížské aglomeraci. Půjčení vyjde na 35 eur (asi 850 Kč) za půl dne.