Patří reklama na obrazovku České televize?

Patří reklama na obrazovku České televize?

Stanislav Komárek
Stanislav Komárek
biolog a filosof
Rozhodně ne. Tím se vlastně veřejnoprávní televize liší od televizí soukromých - jinak je zralá na zrušení.
Jiří Drahoš
Jiří Drahoš
předseda Akademie věd ČR
Ano, ale jen v omezeném rozsahu.
Josef Kotrba
Josef Kotrba
Deloitte ČR
Ano, ale v omezené míře. Úplný zákaz reklamy by v konečném důsledku zatížil koncesionáře.
Tomáš Vrba
Tomáš Vrba
překladatel a editor
V nejnižší možné míře. A jde o to, jaká a kam. Na ČT2 žádná, na sportovní ČT4 – budiž. Sebepropagace České televize je příliš samolibá.
Adriana Krnáčová
Adriana Krnáčová
pražská primátorka
Nevidím jediný důvod, proč by být neměla. ČTV se nachází v konkurenčním mediálním prostředí, není potřebné zvýhodňovat komerční kanály.
Jan Urban
Jan Urban
Consilium Group, Management Consultants
Ano - jako pojistka proti politickému tlaku. Nepatří tam naopak vlastně komerční zvláštní sportovní kanál.
Vlad Petrus
Vlad Petrus
právník
O této otázce je již bohužel rozhodnuto, a to samozřejmě špatně. Plyne z toho, že na obrazovku především nepatří veřejnoprávní televize.
Markéta Hejkalová
Markéta Hejkalová
spisovatelka
Nepatří - ale hlavně tam nepatří pokleslé estrády, a naopak by tam patřilo lepší zpravodajství ze světa a víc nových českých i cizích filmů.
Jiří Plocek
Jiří Plocek
redaktor a publicista
Ano. Pomáhá ji financovat. Způsob uplatnění reklamy v ČT - estetický i etický - by měl být věcí komisionelní směrnice politicko-etické.
Marek  Pokorný
Marek Pokorný
kurátor a kritik
Za stávajících podmínek ano. Přímá závislost na rozhodnutí politiků o poplatcích při absenci shody na tom, co je veřejná služba, je smrtící.
Ivan Derer
Ivan Derer
bloger
Pokud reklama zůstane na 0.5%-0.75% denního vysílacího času a ČT z ní bude dál podporovat český filmy a Lidi v tísni, tak si myslim, že ano.
Daniel Kvasnička
Daniel Kvasnička
farář
Ano, patří. Pokud tam nebude, tak by televize s reklamou měly z výnosu platit přímo ČT na obecně prospěšné projekty, nejen odvádět do fondu.
Zbyněk Vybíral
Zbyněk Vybíral
psycholog
Ano. Žijeme ve světě reklam. A ČT by měla i nadále mít možnost vydělávat si vysíláním reklamy. Opak považuji za diskriminaci.
Související
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru