Proto už potřetí v řadě (a velmi pravděpodobně ne naposledy) se tento sloupek od Murdocha odpíchne ke svému tématu.

Vzestup PR profesionálů

V analýzách Murdochova vystoupení v britském parlamentu, kde minulý týden čelil otázkám poslanců (a také "útoku" šlehačkovým dortem), jsem nalezl i hodnocení, které Murdochův projev pitvalo podle toho, kdy se magnát držel rad profesionální PR agentury, která mu předepsala, co má říkat, a kdy se prý nechal strhnout k vlastnímu názoru. K čemuž se lze zeptat, proč si Murdoch potřebuje platit PR rádce, když kontroluje byznys, který by měl být ještě zdatnější v prodávání informací, a to včetně jejich vlastní interpretace, než jsou PR agentury - totiž právě média. Neboť obecně zažitým názorem je, že PR agentury mohou být vlivné, ale jsou to novináři, kdo rozhoduje o tom, co vyjde v novinách. Stejně jako jsou to zkušení novináři, kdo prohlédne udičky a jiné návnady, které jim agentury předhazují, a vyberou si jen to, co opravdu sami považují za podstatné. Bylo by tedy logické, kdyby Murdochovi radil někdo z jeho vlastní stáje. Novináři, kteří umějí vyrobit tu správnou image.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru