Světa, který, jak bylo v kauze "abysme" rovněž řečeno, je plný rychlých informačních drátů, a současný novinář například řeší, zda psát "e-mail", jako "email", nebo jen "mail", či to nevzít rovnou hezky česky šmahem a "nezamejlovat si". Kolegové z anglicky mluvících a píšících médií to mají automaticky mnohem snazší, protože drtivá většina takových výrazů pochází z angličtiny, a nemusí je počešťovat. Ale když přesto váhají, tak mají po ruce další pomoc. A to sice zpravodajskou agenturu Associated Press (AP) a její Stylebook.
Webová stránka čili webka?
Obdobné příručky, v zásadě novinářské kuchařky - v kterých jsou vedle základních gramatických pravidel vyjmenovány například modelové zpravodajské obraty a také se v nich kodifikuje podoba nových výrazů - má i řada dalších mediálních organizací. Ovšem právě AP Stylebook, která vznikla v roce 1953 a každoročně vychází znovu, se stala standardem, ke kterému se vztahuje celá profese.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru