V dohledné době se na fungování Apple nezmění nic. Firma je skvěle rozjetá jak technologicky a obchodně, tak finančně. Vedou ji zkušení profesionálové. Jobs není zdaleka jediným tvůrčím člověkem - a zpravidla ani ne hlavním - ani u finančních operací a obchodních strategií, ani při vývoji nových produktů. Byl především tváří Apple, jedním z jeho hlavních marketingových aktiv. To je těžká ztráta, ale asi nahraditelná.

Pak tady ovšem jsou věci, které se budou nahrazovat obtížněji.

Hodně lidí si láme hlavu, jak se vlastně z Apple stala tak úspěšná firma. Na první pohled je odpověď zřejmá: přece iPhone, iPad, výborně fungující počítače, geniální marketing. Jenže kde se to vzalo? V roce 1997 stál Apple před krachem. Zdálo se, že Jobs se do firmy, kterou založil, vrací jen ze sentimentality, že jde o gesto, které si koneckonců díky úspěchu Pixaru může dovolit. Anebo - jak věřili tehdy nečetní, ale oddaní fandové - že má Jobs nějaký zázračný plán.

 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru