Klíčem ke zlepšení byznysu firem se v roce 2012 stane především zefektivňování marketingových kampaní, lepší způsoby oslovení a udržení si zákazníka i využití a propojení všech dostupných dat a IT v obchodu a marketingu. Žádané budou i redesigny webů a jejich mobilní verze.

Vyplynulo to z predikce trendů v oblasti obchodu a marketingu, kterou zveřejnila společnost Optimics, jež se zaměřuje na obchodní výkonnost webů a online byznysu.

Vzhledem k přetrvávající ekonomické nejistotě v eurozóně by podle ní firmy měly dále pokračovat v optimalizaci a snaze o dosažení maximální efektivity. A to i v oblastech, které zatím zůstaly snahou o úspory často opomíjeny.

Růst tlaku na efektivitu přinesla již první novodobá ekonomická krize vrcholící v roce 2009. Firmy ve snaze ušetřit tehdy na krizi často reagovaly bezhlavými škrty v oblasti nákladů a souvisejícím propouštěním, což jim však přineslo také pokles obratu. Bylo pro ně pak ovšem výrazně obtížnější znovu nastartovat hospodářský růst.

"Organizace by se proto měly v současnosti spíše zaměřit na investice, které jim pomohou dlouhodobě více vydělat. To bude znamenat osvojení si nových metod práce, zejména v oblasti online marketingu, který na rozdíl od jiných oblastí stále obsahuje dostatek prostoru ke zlepšení. Online marketing bude potřeba provádět více sofistikovaně, s detailním vhledem do věcné problematiky i dat. Navíc je třeba se oprostit od nepodložených rozhodnutí, které často této oblasti dominovaly," uvedl Jiří Brázda, vedoucí analytik společnosti Optimics.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Internet jako informační i obchodní kanál využívají na jedné straně stále mladší lidé, na straně druhé si na něj zvykají i starší generace.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.