Co přinesla konkurence na české železnici? Jaké vidíte výhody a rizika?

Co přinesla konkurence na železnici?

Stanislav Komárek
Stanislav Komárek
biolog a filosof
Obávám se, že mnoho ne. Alespoň v úseku, kde pravidelně jezdím, jsou pietně uchovány vagony z mého dětství a rychlost také.
Marek Vácha
Marek Vácha
kněz a přírodovědec
ČD je neuvěřitelný skanzen socialismu, pravidelná zpoždění, vagóny kde nefunguje nic, surrealistické houštiny slev. Věřím, že bude líp.
Ivan Štampach
Ivan Štampach
religionista
Výhodou je konkurenční tlak na ČD, na snižování cen a zvyšování kvality. Nevýhodou větší privatizace může být likvidace nevýnosných tratí.
Zbyněk Vlk
Zbyněk Vlk
zakladatel žijícího skanzenu
Konkurence je OK.Problém je, že výběrka jsou na dlouho a tudíž pak nelze pružně reagovat na změnu situace - parametry musí zůstat zachovány.
Ivan Derer
Ivan Derer
bloger
Píšu z vlaku, který jede 280km/h a přijel na sekundu přesně. Je to levnější než autem. Konkurence to snad přinese do ČR už v tomto století.
Související
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru