Tak jsme se před časem dozvěděli, že s tiskem na papíře končí anglický deník The Guardian a že rovněž americký týdeník Newsweek se pod názvem Newsweek Global přesouvá na internet.


Zánik papírového Newsweeku oznámila jeho šéfredaktorka Tina Brownová, s informacemi o Guardianu přišel jeho konkurent – list The Daily Telegraph. Což vzbuzuje podezření o věrohodnosti informace a šéfredaktor Guardianu Alan Rusbridger zvěsti o konci papírové podoby listu popřel. (text Dana Anýže vyšel v Hospodářských novinách 22.10.2012, deník Guardian vychází na papíře dodnes - pozn. red.)


Jenže pokud se podíváme, co se v Guardianu (o jehož historii a významu na své páteční autorské straně v HN podrobně psal kolega Jindřich Šídlo) děje poslední zhruba dva roky, Daily Telegraph si s přestěhováním Guardianu na web asi škodolibě pospíšil, ale v zásadě to tak ve výsledku může být. A vedení Guardianu s touto možností už nějaký čas vážně počítá. Už vloni v květnu vyhlásila skupina Guardian Media Group (GMG), vydávající deník Guardian a nedělník Observer, takzvanou „digital first“ strategii, v rámci které jednoznačně sází na to, že budoucností novin je internet. GMG k tomu přiměl klesající náklad novin a 33 milionů liber ztráty za rok 2010. Společnost se tedy rozhodla radikálně přeorientovat investice z papíru na web, a jak oznámila, do pěti let by tím chtěla zdvojnásobit současné příjmy z internetu na 100 milionů liber.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se