Příležitosti a hrozby

Měnící se preference spotřebitelů – upřednostňují levnější ubytovací zařízení, cestují do méně vzdálených destinací a na kratší dobu pobytu.

Digitální revoluce – nejde již pouze o vyhledávání nabídek a rezervace hotelů na internetu; lidé se nechávají k cestám inspirovat obsahem zveřejněným ostatními uživateli internetu a následně sdílí své zkušenosti a zážitky ze svého pobytu (často v reálném čase prostřednictvím mobilních zařízení).

Vliv internetových rezervačních serverů na nabídku a ceny – Dopad on-line agentů a agregátorů nabídek na distribuční kanály jednotlivých hotelů se liší, nicméně v úhrnu roste.

Na slabě rostoucím trhu je nutné si udržet zákazníky neboť získání nových je obtížné. Důležitou roli hrají klasické věrností programy, ale také schopnost hotelu aktivně využívat nové formy komunikace (sociální sítě, cestovatelské servery atd.).

Boj o zákazníky budoucnosti (z Asie, Jižní Ameriky) je důležitý, nicméně ve střednědobém horizontu je podstatnější udržet klientelu ze zemí, které v absolutní

Průměrná obsazenost pražských hotelů i ceny za pokoj loni vzrostly. Průměrný roční výnos na pokoj se zvýšil o více než 10 procent. To byl mezi evropskými městy jeden z nejlepších výsledků. Ukazují to výsledky každoroční studie PwC „European Cities Hotel Forecast 2013“.

Celkově výkonnost evropských hotelů loni navzdory stagnaci zdejších ekonomik vzrostla o přibližně 4 procenta. Studie PwC sleduje 19 nejvýznamnějších evropských měst, kde analyzuje výnosy a obsazenost hotelů. Celkem je v těchto 19 centrech kultury, finančnictví a obchodu 652 tis. pokojů, v nichž se ročně ubytuje 86 milionu návštěvníků z celého světa.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se