Snad každého studenta musela při psaní náročné odborné nebo závěrečné práce napadnout otázka: „Bude to ještě k něčemu?“ Proto letos vznikl unikátní projekt Diplomky na stojáka, jehož cílem je takové práce zviditelnit a zužitkovat.
Studenti, kteří nechtějí nechat svou práci zapadnout, tak mají příležitost formou zajímavé prezentace diskutovat a sdílet své objevy dál. Své poznatky se snaží co nejzajímavěji přednášet během 9 minutové prezentace typu TEDx. Projekt se primárně zaměřuje na práce s inovativním potenciálem přinášející poznatky a inspiraci přenositelnou do praxe.
6. června se v druhém kole utkalo pět mladých výzkumníků ze společenskovědních oborů z vysokých škol v Praze, Brně a Olomouci. Představili práce na témata: Jaký vliv může mít sdílení informací na záchranu lidských životů? Jaké je to být od narození němý a přitom slyšet celý svět? Čím jsou motivováni nastupující generace znalostních pracovníků? Zkoumali také nové možnosti vzdělávání nebo provázanost války a trhu s primárními surovinami.
IHNED.cz je mediálním partnerem projektu a je na vás čtenářích, abyste z prezentací vybrali tu nejlepší. Které z pěti představených přírodovědných témat má podle vás největší potenciál? Hlasujte v naší anketě a pošlete vítěze na studijní cestu.
Anna Moudrá - Univerzita Karlova v Praze
Místo pusy mluví ruce
Nevhodně používaný termín "hluchoněmý" pro označení člověka ve skutečnosti neslyšícího zná a používá asi každý. Kdo ale ví, že v naší společnosti žijí lidé, kteří ačkoliv slyší, nemluví a ke komunikaci s ostatními používají český znakový jazyk? Jaké je to být od narození němý a přitom slyšet celý svět?
Adéla Kukelková - Univerzita Palackého v Olomouci
Nastupující generace znalostních pracovníků
Generace Millenials představuje znalostní kapitál organizace, který je motivován odlišnými faktory než generace současné. Kterými? Kdo jsou Millenials? Čím jsou motivováni a hraje v tom roli národní kultura?
Jiří Zeman - Masarykova univerzita v Brně
Záchranáři, katastrofy a informace
Jaký vliv může mít sdílení informací na záchranu lidských životů? A jak mohou technologie a informace pomáhat záchranářům? Nejen tyto aspekty, ale i širší souvislosti s naším každodenním životem, technologiemi a sdílením informací.
Jakub Růžička - Univerzita Kralova v Praze
Revoluce vzdělávání? CHALLENGE ACCEPTED!
<21st century skills> <self-engaged> <lifelong> <student-centered> <flexible> <goal-oriented> <individualized> <specialized> <copyleft> <available> <accessible> <blended> <techn(olog)ical> <online> <2.0> <collaboration> <communities of practice> <peer education> <wikinomics> <signaling> <learning management> <gamification> <project-based learning> <mastery-based education>
…aby vzdělávání mělo charakteristiky výše, je třeba zásadní změny. CHALLENGE ACCEPTED!
Adam Čajka - Masarykova univerzita v Brně
Cizí konflikty o naše suroviny
Práce zkoumá provázanost války a trhu s primárními surovinami. Noří se do problematiky druhé války v Kongu - konfliktu, který si vyžádal nejvíce lidských životů od konce druhé světové války. Práce rozkrývá vliv pohybu cen surovin na světové burze na eskalaci válečných operací.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi