Dohoda, na základě které se má společnost Agrofert Holding podnikatele Andreje Babiše stát vlastníkem mediální skupiny Mafra, je bezesporu významnou změnou na tuzemském mediálním trhu.

Skloubí totiž v sobě jak některé podstatné tržní fenomény, které provázejí současná média, tak v sobě nese i možnost změny kurzu deníků Mladá fronta Dnes a Lidové noviny, které Mafra vydává.

Co tato akvizice znamená?

1. Majitel skupiny Mafra, německá společnost Rheinisch-Bergische (RBVG), odchází po necelých dvaceti letech z tuzemského trhu.

Tím končí jedna rozsáhlá etapa, ve které se deníky MF Dnes a Lidové noviny vyvíjely. O vlivu německého vlastníka na podobu obou deníků už bylo napsáno mnohé – německému majiteli byla vytýkána provinčnost a určitá míra povrchnosti, která se měla projevovat zejména u MF Dnes příklonem k tolikrát zmiňované, leč blíže nikdy nepopsané „bulvarizaci“.

Odchod zahraničního vlastníka ale také ukazuje na současnou ekonomickou kondici řady mediálních firem, a zejména těch, které se pohybují v tradičním vydavatelském prostředí. Nadnárodním firmám se už nevyplácí držet na tak malém trhu, jakým je český, své aktivity.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se