Strany měly poslední týden na přesvědčování voličů, aby jim dali svůj hlas. Většina partají ale nejdůležitější fázi předvolebního období promarnila.

Vyplývá to z vyjádření marketingových expertů, kteří pro server IHNED.cz hodnotili finiš jednotlivých kampaní.

"Poslední týden hraje v rozhodování voličů naprosto zásadní roli. S ohledem na to vnímám jako stěžejní mobilizaci skalních příznivců. Kdo bude schopen zapojit do kampaně své fanoušky, dát jim do rukou kvalitní argumenty, ten bude schopen na svou stranu získat nejvíce nerozhodnutých. Nyní sehrává klíčovou roli hlas vašeho okolí," říká Tomáš Nádr z Havas WW Digital.

Oslovení odborníci se shodují, že finiš vyšel nejlépe Straně zelených. Její předseda Ondřej Liška natočil videoklip Barva tvýho hlasu, ve kterém rapuje. Video za necelý týden vidělo už 200 tisíc lidí.

Stranu podpořil videem i Tomáš Hanák, který přesvědčuje lidi, aby volili zelené. Ti spustili i mobilizační kampaň na Facebooku, tisíce jejich fanoušků si obarvily profilové fotky nazeleno.

"Rapování Ondřeje Lišky je svěží. Má pozitivní emoce, je srozumitelné a vyznívá autenticky. Jasná je také výzva Když se nebudete bát, máme 8 procent. Hanákovo vyhazování od dveří a finální zastřelení mi přijde jako samoúčelný pokus o vtip. Ale aspoň se o něj pokusili. Zeleným vyšel konec kampaně víc než její začátek," myslí si marketingový odborník Jan Binar z McCann Erickson Prague.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se