Před pár týdny jednoho ze čtenářů Hospodářských novin (HN) znepokojilo, když měl za to, že HN dost jasně nerozlišují svůj vlastní autorský obsah, tedy redakční články, od placené inzerce. Ve stejný den, kdy v HN vyšel titulní článek o rekordně stoupajícím exportu českých firem do Ruska, se na webové stránce novin (IHNED.cz) objevil v rubrice Nepřehlédněte text o tom, jak vystihovala jeho první věta, že "Rusko a bývalé země Sovětského svazu jsou pro české exportéry slibnou destinací".

Zmíněný pozorný čtenář si všiml, že text na webu je označen jako "Komerční prezentace", ale ve svém e-mailu se dotazoval, zda podobnost obou textů a jejich souběžné publikování (čtenář přímo psal, "ve stejné chvíli, kdy jsem četl noviny, na mě na stránce IHNED.cz vyskočil obsahově velmi podobný reklamní článek...") už neporušují základní pravidlo žurnalistiky, striktní bariéru mezi redakčním obsahem a placenou inzercí. Autor tohoto sloupku si nemyslí, že HN by v tomto případě hranici překročily, nicméně její jasné vymezení skutečně může být v českých i světových médiích problémem.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se