69 m vysoký kontejnerový jeřáb byl nejprve v doku Delwaide naložen na palubu pontonu. Následně projel největší plavební komorou světa – Berendrechtsluis. Ta má šířku 68 m a byla postaven v roce 1989, aby usnadnila přístup tehdejším největším kontejnerovým lodím.

kraan 3

V současti se v Antverpách staví zdymadlo s ještě většími parametry. Dokončeno by mělo být za dva roky.

Výstavba Deurgancksluis je, podobně jako v případě nových zdymadel na Panamském průplavu, založena na projektu Berendrechtsluis. Nová komora bude mít rovněž délku 500 m a šířku 68 m, ale provozní hloubka bude až 17,8 m, čímž se stane novým největším přístavním zdymadlem na světě.

kraan 4Celý konvoj, který vyjel z Antverp, je dlouhý 145 m a kvůli pohyblivému ramenu jeřábu dosahuje ve vrchní části šířky 89 m. Tento týden náklad dorazí do norského přístavu Larvik nedaleko Osla, kde bude obsluhovat kontejnerový terminál.

 

 

 

kraan 2

Související