Lavinu kritiky, která se strhla po vulgárním vystoupení prezidenta Miloše Zemana v Českém rozhlase, se snaží hned od počátku mírnit jeho mluvčí Jiří Ovčáček. Podle expertů na oblast PR teď musí zvládat krizovou komunikaci neboli situaci, kdy je potřeba okamžitě reagovat na negativní ohlasy.

"Mluvčí v tomto případě nemá k dispozici neomezený repertoár vysvětlení a zkouší použít i některé argumenty, které se nám zvnějšku mohou jevit jako absurdní. Je ale třeba zdůraznit, že mluvčí je vždy v pozici advokáta - on čin nespáchal, snaží se však pro svého klienta odvést co nejlepší práci a minimalizovat škody," říká ředitel agentury Relative PR David Šimoník, který o krizové komunikaci a PR přednáší na FSV UK.

Ovčáček například v pondělním rozhovoru pro lidovky.cz obhajoval prezidentovy vulgarity tím, že psaní článků o fleecové mikině, ve které si režisér Robert Sedláček přebíral státní vyznamenání, je urážlivější než ostré výroky. V úterý na své tiskové konferenci vysvětloval, že Zeman použil slovo kun*a proto, že citoval z textů písní kapely Pussy Riot. Jadrným slovníkem se prý chtěl přiblížit i světu svých odpůrců, kteří dosud k takovým slovům z úst politiků blahosklonně přihlíželi. Důležité podle Ovčáčka navíc je, že Zeman otevřel téma, zdali je přípustné takové výrazy v politice používat.

"Rozpoutávat diskusi o slovníku v politice tímto způsobem je podobné jako zakládat požáry s cílem rozpoutat diskusi na téma žhářství ve společnosti," kritizuje argument prezidentova mluvčího ředitel mediálněanalytické agentury Media Tenor Pavel Herot.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se