Odborná i populární média pravidelně probírají téma elektromobilů a slibují: teď už nastal jejich čas. V komentářích se už roky předhánějí s předpovídáním doby, kdy se konečně lidé začnou zajímat o auta na baterie, v realitě prim stále hrají vozy se spalovacími motory a zdá se, že ještě dlouho hrát budou. Důvod je prostý. Vysoká pořizovací cena a krátký dojezd, který znemožňuje praktičtější využití elektromobilů. To jsou zásadní negativa, která zatím brání většímu rozšíření aut do zásuvky na silnicích. Otázkou je, co je dokáže změnit.

První naději přinesla americká Tesla. Ne svým sportovním vozem pro výstřední ekology, ale luxusním sedanem Model S, který přišel v roce 2012. Auto ve své nejvyšší konfiguraci zvládne ujet na jedno nabití v ideál­ních podmínkách bohatě přes 400 kilometrů, což z něj v kombinaci s rychlonabíjecími stanicemi, které firma rozesela po amerických i evropských silnicích, dělá jeden z prvních použitelných elektromobilů. Model S má ale jeden zásadní problém. Stojí příliš, tři miliony korun za elektrický sedan mnoho lidí vydat nechce nebo nemůže.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se