Házet všechny uprchlíky do jednoho pytle, což řada lidí v Česku dělá, je chyba.

I když mezi běženci jsou nesporně i nebezpeční fundamentalisté, není možné rezignovat na pomoc potřebným. To by bylo popření evropské identity, která stojí na úctě ke každému jednotlivci, říká plzeňský biskup Tomáš Holub. Katolická církev podle něj musí vždy trvat především na milosrdenství.

HN: Doba adventu by měla být podle křesťanské tradice dobou zklidnění. Když se podíváme kolem sebe, žádné zklidnění nevidíme. Spíš naopak. Proč to tak je?

Asi hlavně proto, že se změnil charakter toho, jak se slaví Vánoce. Dřív lidé prožívali advent s těmi samými lidmi, se kterými pak slavili i vánoční svátky. Byla možnost obě období rozlišovat.

Dnes je to jiné. Máme kolem sebe mnohem víc lidí, kteří nám jsou nějak blízcí, a přitom vánoční svátky slavíme jen v úzkém kruhu rodiny. Takže se chceme v době adventu s co nejvíce lidmi potkat a mít vlastně Vánoce i s nimi. S nadsázkou se dá říci, že vlastně máme Vánoce čtyři týdny před Vánoci.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.