Sociální demokraté vyjednávají o marketingové spolupráci s lidmi, kteří pracovali v kampani Hillary Clintonové. Cynika hned napadají prvoplánové vtípky: Jak prohrát volby přece ČSSD nemusí nikdo radit, to přijde samo! Ale vážně: Nevíme sice, jak vyjednávání dopadnou a jak bude marketing ČSSD před říjnovými volbami vypadat. Víme ale jistě, že kampaň Hillary Clintonové by měla fungovat spíš jako memento než příklad k následování.

Co scházelo Clintonové? Autenticita, přesvědčivost a srozumitelná pozitivní zpráva. Jednoduše: Scházel důvod, proč ji volit, pokud tedy volič nechtěl mermomocí zabránit vítězství Donalda Trumpa. Clintonová nedokázala říci, proč by měla být prezidentkou právě ona. Nedokázala voličům doručit pozitivní zprávu o sobě samé. Schválně, pamatujete si, jak znělo její volební heslo? Zřejmě ne, což samo o sobě o něčem svědčí. Nenapínejme: Bylo to "Stronger Together". Dobře, Američané si na rozdíl od Středoevropanů heslo asi většinově pamatují, ale spíš jako synonymum bezradnosti a bezvýraznosti. Koho mohlo nadchnout? Proti "Make America Great Again" to byl marketingový propadák. Samotný odpor k Donaldu Trumpovi nestačil.

Zatím jste si přečetli 50 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru