Věrnostní program Prime a vysoké vánoční prodeje pomohly Amazonu zvýšit ve čtvrtém čtvrtletí tržby o 22,4 procenta. Největší internetový prodejce uvedl, že mu tržby v daném období vzrostly na 43,7 miliardy dolarů. Rok předtím činily 44,68 miliardy. Amazon již dříve uvedl, že loňské Vánoce byly rekordní.

Čistý zisk Amazonu vzrostl na 749 milionů dolarů, což je 1,54 dolaru na akcii. Rok předtím to byl přesně jeden dolar na akcii. Analytici očekávali výrazný nárůst tržeb z poskytování cloudových služeb. To se sice potvrdilo, ale 3,54 miliardy dolaru i tak zaostalo za odhady. Přitom jde o nárůst o 47 procent. Akcie společnosti proto na aftermarketu klesly o více než čtyři procenta.

Firma významně investuje do rozšiřování předplatitelského Prime programu, který věrným zákazníkům Amazonu nabízí například za roční poplatek dopravu zdarma. Navíc se účastník programu může dívat na filmy a seriály, které Amazon na svém webu poskytuje v rámci tzv. služby Prime Video, jež je konkurencí Netflixu. Významně tak investuje do vytváření vlastního obsahu nemalé částky.

Asi mediálně nejznámějším případem je The Grand Tour, který vede Jeremy Clarkson, jenž byl vyhozen z BBC. Podle amerického Forbesu se rozpočet na jeden díl pohybuje kolem 5,5 milionu dolarů (zhruba 140 milionů korun), což je téměř devětkrát více, než jaký měl Clarkson rozpočet v britské BBC. Tam měli podle britského listu The Telegraph okolo 622 tisíc dolarů na díl.

Amazon působí i v České republice. V roce 2013 otevřel centrum vráceného zboží v Dobrovízi u Prahy. V roce 2015 tam pak spustil provoz svého prvního distribučního centra v České republice.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru