Billboard u Kauflandu hrdě hlásá: "Z lásky k Česku." Mnoho prodejen nyní staví svou reklamu na tom, že prodávají české výrobky. Tato marketingová kampaň je velmi účinná. Dává nám vědomí, že zakoupením českých výrobků podporujeme českou ekonomiku, takže nákupem vlastně děláme dobrý skutek.

Na první pohled to tak vypadá, ale nemusí tomu tak být. Snaha kupovat české výrobky naopak může vést k výraznému poškození české ekonomiky. Proč? Pokud kupujeme české výrobky i v případě, že jsou dražší či méně kvalitní než ty zahraniční, tak sice podporujeme české producenty, ale zároveň škodíme českým vývozcům. Pokud nekupujeme zahraniční výrobky, zahraničí má málo peněz na to, aby koupilo české výrobky. Kdybychom naopak nakupovali zahraniční zboží, podpořili bychom český vývoz. Dá se tedy říci, že pokud si v obchodě koupím německý jogurt, tak tím podporuji českou Škodovku. Zakoupením zahraničních výrobků tedy podporujeme české výrobce úplně stejně, jako kdybychom kupovali české výrobky.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru