Seznam.cz plánoval zasáhnout proti dezinformačním serverům a nekvalitnímu obsahu. Kvůli tomu aktualizoval podmínky pro reklamní službu Sklik, které po zpravodajských serverech požadovaly dodržování etického kodexu. Teď ale společnost couvá. Vedení Seznamu podle slov výkonného ředitele Michala Feixe o změně nevědělo. Firma proto nebude určovat objektivnost zpravodajství.

"Představenstvo o záměru zpřísnit pravidla reklamy v oblasti zpravodajských webů nevědělo, a pokud by o ní ode mne vědělo, nepustilo by ji do realizace. Představenstvo a majitel společnosti si nepřeje, abychom se snažili určovat objektivnost a pravdivost zpravodajských webů, které jsou zařazeny do naší reklamní sítě. Proto jsme ve středu z pravidel reklamy tato kritéria pro zpravodajské weby odebrali," odůvodnil rozhodnutí výkonný ředitel Seznam.cz.

O změnách informovaly HN v sobotu. Informaci potvrdily čtyři zdroje ze společnosti. Také Seznam na webu spustil nová pravidla pro zpravodajské servery, které využívají reklamní službu Sklik.

"Pokud takový web nesplňuje některou z následujících podmínek, není na něm možné zobrazovat inzeráty Sklik (reklama Seznamu, pozn.red.), nebude zařazen v dalších článcích českého internetu ani na domovské stránce Seznam.cz," psal Seznam na stránce, která už není k dispozici.

Kritika z Hradu

Rozhodnutí Seznamu čelilo na sociálních sítích i kritice. Pravidelně ho napadal mluvčí Hradu Jiří Ovčáček, který kroky soukromé společnosti nazýval cenzurou. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) však kroky firmy v boji s dezinformacemi uvítal.

Některé dezinformační servery jako New World Order Opposition otiskly údajný e-mail od společnosti Seznam, která je informuje o ukončení partnerství v reklamní službě Sklik. Autenticitu však zatím Seznam nepotvrdil. "Pokud je spolupráce ukončena, je zaslán e-mail," popsala mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová. Podobný dopis otiskl i server iReportér.