Když se řekne učitel, představím si zoufalce, který se nedostal na normální vysokou školu, takže skončil na pedagogické fakultě, sdělil mi můj dospívající potomek k problematice navýšení platů ve školství, o kterém bude dnes jednat vláda.

Člověka napadá, že studenti jsou možná ke svým kantorům zbytečně kritičtí, jenže tento názor na povolání, které se i přes mizerný plat stále drží na čtvrté páté příčce žebříčku nejprestižnějších zaměstnání v Česku, docela dobře koresponduje s pět let starým průzkumem společnosti Scio. Ukázal, že na pedagogické fakulty se hlásí a pak i dostávají žáci, kteří na střední škole patřili k těm slabším, tedy k těm, kteří mají v průměru spíše horší studijní předpoklady i výsledky. Podle samotných univerzit je dodnes nejhorší situace v oborech fyzika, chemie a matematika, kde je patrný drastický pokles zájmu maturantů. A o vstupních znalostech těch, kdo zájem mají, pak prý většinou ani nemá cenu mluvit.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?