"Pokud Emirates nekoupí více A380, nebudeme mít jinou možnost než program zastavit." Včerejší prohlášení šéfa prodeje Airbusu Johna Leahyho vyrazilo dech svojí otevřeností. Poprvé sám výrobce připouští, že prestižní projekt největšího dopravního letadla světa, do něhož již investoval hodně přes dvacet miliard eur, opravdu může být na odpis. I když, jak připomíná agentura Bloomberg, náhlá upřímnost může být dána i tím, že Leahy letos odchází do důchodu. Jisté ale je, že Airbus hraje vabank. Na Emirates, největšího odběratele A380, který se na konci roku neodhodlal k novým objednávkám, tlačí tak nevybíravě, až tím může odradit jiné zájemce a současně poškozuje svoji pověst. Vedle toho je každoročně očekávaná zpráva o tom, zda je jedničkou trhu s letadly Airbus, nebo Boeing (pro pořádek: soutěž na dodané stroje Američané loni vyhráli v poměru 763 : 718, v získaných objednávkách vede evropská firma), vlastně vedlejší.
Někdy bylo na trupu pro Boeing až 200 závad, tvrdí bývalý kontrolor kvality v dodavatelské firmě
Pro pasažéry, kteří používají stroje od výrobce Boeing, a bojí se létat, musí být poslední měsíce stresující. Pokud tedy věnují pozornost hlasům whistleblowerů o problémech s kvalitou dílů do letadel Boeing 737 Max či větších Boeing 787 Dreamliner....
10. 5. 2024 ▪ 4 min. čtení