Nové evropské nařízení o ochraně osobních údajů, známé pod zkratkou GDPR (General Data Protection Regulation), zpřísní od května pravidla pro práci s citlivými daty. To ale neznamená, že lidem přestanou do e-mailu chodit marketingová sdělení. Přesto mají novinky důležitý efekt. Pod hrozbou až půlmiliardové sankce za chyby v práci s daty podnikatelé zjistili, že pro zpracování osobních dat existují přesná pravidla. "Teď nastavují to, co už měli mít dávno," říká advokátka z kanceláře eLegal Petra Dolejšová.

HN: Evropské nařízení o ochraně osobních dat klade důraz na to, aby lidé věděli, co se s jejich osobními údaji děje. Znamená to, že marketingová komunikace se neobejde bez souhlasu zákazníka?

Souhlas bude potřeba téměř na všechno. Je to zpracování souborů cookies, do nichž si weby ukládají informace o uživatelích, je to rozsáhlejší analytika, profilování, sledování uživatele na webu. Jsou tam ale výjimky, například na základě oprávněného zájmu. V případě tzv. přímého marketingu jde třeba o zasílání newsletterů stávajícím zákazníkům.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se