Politické strany musely do pondělí zveřejnit kompletní zprávu o financování kampaně před říjnovými volbami do Poslanecké sněmovny. Ve zprávách lze vedle částek za billboardy, reklamní spoty či promování příspěvků na sociálních sítích najít i výdaje za drobné předměty s logy či hesly. Strany za ně někdy utrácely statisíce.

Symbolem kampaně hnutí ANO je od jeho vzniku kobliha, kterou lidem v ulicích rozdával i předseda Andrej Babiš. Podle propočtů, které Hospodářské noviny udělaly, za ně hnutí utratilo před loňskými volbami 251 555 korun. Dalších téměř 50 tisíc korun zaplatilo ANO za sáčky, v nichž politici sladké pečivo rozdávali. Celkem hnutí za vítěznou kampaň utratilo přes 84 milionů, přičemž většina výdajů šla na propagaci, internetovou reklamu a PR.

Nejvíce však za kampaň utratila ČSSD, jejíž výdaje byly ještě o 800 tisíc vyšší než u ANO. Co platí o koblize pro hnutí ANO, platí o růžích, které v ulicích rozdávají sociální demokraté. Za ně strana, která v říjnových volbách propadla a získala pouze 7,27 procenta hlasů, utratila více než milion korun. Do nákladů si strana započítala také "setkání s dechovkou" a s ním spojenou propagaci za více než 850 tisíc korun.

Na velkou akci vsadili také komunisté. Voliče se pokoušeli získat i za pomoci hudební skupiny Elán. Veškeré náklady s tím spojené stranu vyšly na více než půl milionu korun.

Zatímco ČSSD v ulicích rozdává růže, jiné strany sází na tradiční nafukovací balónky ve svých barvách. ODS jenom za plyn do nich utratila přes 90 tisíc korun. Balónky rozdávali i Starostové a nezávislí, kteří za ně dali více než 72 tisíc. Voliče se snažili přesvědčit také pomocí burčáku v hodnotě 200 tisíc.

Populární byly rovněž bonbony. TOP 09 jich nakoupila 420 kilogramů za 106 tisíc korun, lidovci do nich investovali 40 tisíc. KDU-ČSL ale vsadila především na propisky a žetony s logem strany. Ty stranu přišly na téměř 600 tisíc korun.

TOP 09 zase sortiment doplnila 12 tisíci tetovacími obtisky za 200 tisíc.

Strany však do nákladů nezapočítávají pouze to, čím se snaží zaujmout voliče, nýbrž veškeré náklady na kampaň.

SPD tak proto vyúčtovala přes 110 tisíc za školení na téma komunikace a slovní sebeobrana. Piráti zase investovali bezmála 35 tisíc, aby si jejich dobrovolník udělal řidičský průkaz na nákladní auto a autobus.

Kromě ČSSD a ANO dala přes 80 milionů na kampaň také ODS. TOP 09 utratila 74,8 milionu, STAN 56,7 milionu, lidovci 55,6 milionu, komunisté 35,4 milionu, SPD 33,2 milionu. Nejlevnější kampaň ze stran, které se do sněmovny dostaly, měli piráti. Ti do ní investovali pouze 16,3 milionu korun.