Ve veřejných debatách po celém světě se za jednu z nejvyšších priorit čím dál častěji uznává zlepšení pozice žen. Otázka jak ženám zajistit víc ekonomických příležitostí je pevnou součástí programu letošního výročního zasedání Světového ekonomického fóra v Davosu. Dlouholetí obhájci žen cítí čerstvou krev v žilách, neboť k poznání naléhavosti úkolu dospěl bezpočet dalších mužů i žen.

Dopřát ženám a dívkám příležitost uspět je nejen eticky správné, ale také to může proměnit společnosti a ekonomiky pro dobro všech. Například kdyby se v Japonsku či Indii zvýšilo zapojení žen do pracovních procesů na stejnou úroveň jako u mužů, pozvedlo by to HDP v případě první země o celých 9 %, ve druhé pak dokonce o 27 % v Indii.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru