Dětem v Česku začínají postupně jarní prázdniny. Mnoho z nich je stráví na horách. Pro tuzemské skiareály je toto období zásadní. Rozhodne o tom, zda budou mít ekonomicky úspěšný rok.

České hory mají zároveň ostrou konkurenci v relativně blízkých Alpách, jež nabízejí vyšší nadmořskou výšku a jistotou dobrých lyžařských podmínek. Snaží se proto alespoň soupeřit kvalitou služeb − ubytováním, gastronomií poměrem cena/výkon a přirozeně mají výhodu v lepší dostupnosti. Shodli se na tom zástupci tuzemských lyžařských středisek v průzkumu, který pro HN realizovala ČSOB.

Podnikatelé na českých horách před letošní sezonou investovali do rozvoje resortů téměř tři čtvrtě miliardy korun. O něco víc než před sezonou minulou. Důležité je, že nové zdroje do svého podnikání investovala podstatná část provozovatelů. Konkrétně dle průzkumu ČSOB čtyři pětiny z nich.

700 milionů Kč

investovaly tuzemské skiareály do své modernizace před letošní sezonou, před sezonou 2016/2017 to bylo 650 milionů korun.

164

je počet horských středisek v ČR – střediska s více než 10 kilometry sjezdových tratí tvoří ale jen asi pětinu.

Zásadní položkou takřka u všech je zasněžování. Moderní sněhová děla zásadně pomáhají třeba i v resortu Monínec, který je v nízké nadmořské výšce. Na menší sjezdovce ve středních Čechách ale díky tomu i za plusových teplot mohli rozjet sezonu už v polovině listopadu.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se