Naftové automobily z německého koncernu Daimler byly vybaveny několika softwarovými funkcemi, které byly zřejmě vyvinuty pouze proto, aby vozy prošly emisními testy ve Spojených státech. Informoval o tom německý list Bild am Sonntag s odvoláním na dokumenty amerických vyšetřovatelů.

Jednou z funkcí podle listu například bylo vypnutí systému pro snižování emisí po ujetí 26 kilometrů. Další funkce sloužila ke zjišťování toho, zda je automobil testován. Inženýři automobilky Daimler přitom podle listu v interní e-mailové komunikaci vyjadřovali pochybnosti o tom, zda jsou takovéto funkce legální.

Daimler čelí kvůli emisím naftových automobilů vyšetřování ve Spojených státech i v Německu. Koncern již dříve uvedl, že tato vyšetřování by mohla vyústit ve značné pokuty a svolávání vozů.

Naftové automobily se dostaly do centra pozornosti kvůli aféře německého koncernu Volkswagen kolem manipulací s testy emisí oxidů dusíku. Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že software umožňující manipulovat s testy nainstaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě.