A je to diesel? Automatická otázka, kterou dostane každý, kdo se pochlubí, že si právě koupil auto z druhé, třetí a vůbec jakékoliv další ruky. Diesel, to je něco jako svatý grál ojetin. Aspoň dle pověsti jde o auto, které i když má najeto půl milionu kilometrů, klidně ujede bez větších kiksů a nutných oprav ještě mnoho dalších, což mu mohou benzinové motory s maximálním dojezdem kolem tří set tisíc kilometrů jen závidět. Diesel, to je "držák", který sice potřebuje měnit filtry o něco častěji a hlavně za větší peníze, ale jinak "šlape jako hodinky". A co teprve spotřeba! Srovnání "nového" patnáctiletého dieselu s o polovinu mladším benzinem většinou vychází lépe.

V kombinaci s naftou, která je pořád o něco levnější než benzin, není nad čím váhat.

Diesely proto byly a stále jsou v nabídce tuzemských bazarů výrazně dražší a ani aféra Dieselgate na jejich cenu neměla výraznější vliv. "Nafťák" je něco, co český trh s průměrným stářím vozu kolem 15 let ocení daleko spíš než emise, o nichž stejně každý Čech ví, že je nesplňují ani nová, prověřená auta. A navíc, emise majitele auta trápí maximálně jednou za čas, když potřebuje další razítko do technického průkazu.

Zplodiny oxidu dusičitého vidět nejsou, na rozdíl od výdajů na údržbu vozu a palivo.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se