Čtyřnápravové lokomotivy EffiShunter 500 pohání spalovací motor CAT C18 o výkonu 563 kW, splňující emisní třídu Stage IIIB. K jejich výbavě patří i poloautomatická spřáhla. Určeny jsou pro posunovací službu a patří do poslední generace těchto vozidel CZ Loko. Využívají je také například Třinecké železárny, Nafta Industrija Srbije nebo RailCargo Carrier.

„Zákazníci stále více preferují nákup nových lokomotiv i s jejich pravidelnou údržbou, havarijním servisem a dalšími pozáručními službami. Tento trend je na železnici v poslední době stále více zjevný,“ říká Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ Loko. Znamená to, že odpovědnost za spolehlivost vozidel má výlučně jejich výrobce. CZ Loko proto v mladoboleslavském areálu automobilky zřídilo samostatné servisní středisko.

S poskytování full service služeb CZ Loko začalo koncem roku 2015, kdy do společnosti ArcelorMittal v Ostravě postupně dodalo dvacet posunovacích lokomotiv řady 741.7. Časem je rozšířilo i do zahraničí, kde je nyní poskytuje v Polsku a v Itálii prostřednictvím svých dceřiných společností. Ve Finsku, Srbsku, Litvě nebo Lotyšsku se tak děje prostřednictvím místních smluvních partnerů.

Škoda Auto si pořídila lokomotivy s plným servisem

Ve Škodě Auto se svou nabídkou služeb na vlečce v režimu just in time uspěla také firma CZ Logistics, dceřiná společnost CZ Loko: Ta zde koncem ledna zahájila provoz třetí posunovací lokomotivy 704.703. Naplňuje tak kontrakt na 1,5 roku. „Uspěli jsme v tendru na zajištění nepřetržitého provozu na vlečce pro expedici a příjem karoserií v režimu just in time. To bylo pro železniční provoz dosud neobvyklé,“ říká Jiří Zapletal, jednatel CZ Logistics. Nabídka zahrnovala komplexní služby, včetně zajištění lokomotivy, posunujícího personálu a nepřetržitého provozu.

Související