Deset miliard a sedm set padesát milionů místo předpokládaných devětadvaceti, to vypadá jako zásadní úspora. Suma, za kterou bude po deset let konsorcium CzechToll vybírat pro český stát mýto za průjezd nákladních aut po tuzemských dálnicích a části silnic prvních tříd, bude podstatně nižší, než jakou současný provozovatel Kapsch inkasoval dosud.

Při předpokládaném růstu provozu a postupném zvyšování poplatků by tak náklady měly klesnout k jedné čtrnáctině sumy, kterou na mýtném zaplatí dopravní firmy. Rozdíl inkasuje stát.

Je to důvod k oslavě a chvalozpěvům na ministerstvo? Máme tu konečně zase jednou velké výběrové řízení, na jehož konci jsou přiměřeně oceněné služby a efektivní obsluha veřejného zájmu? To v téhle fázi ještě zdaleka není jisté.

V článku se dále dozvíte

  • Jaká je férová cena za vybírání mýta?
  • To by mohla vyřešit jen dobře připravená soutěž s aukcí.
  • Ministr dopravy Dan Ťok však vzal nejlepší předběžnou nabídku a dál nevyjednává.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru