Píp, píp, píp. Čárové kódy jeden za druhým projíždějí skenerem na pokladně. V nedávno modernizované prodejně Lidlu v pražských Letňanech mají pokladen celkem osm. Je všední den, půl desáté ráno. Otevřena je ale zatím jen jedna kasa. Kolem jedenácté už bude lidí v obchodě víc a pokladny pojedou čtyři.

Na směně je tu vždy kolem osmi až deseti pracovníků. Tedy spíš pracovnic. Převaha žen se projevuje třeba i tak, že ženské šatny jsou prostorově výrazně větší než šatny pro muže.

Na rozdíl od mnoha konkurenčních supermarketů tady všichni dělají všechno. To znamená, že tu nejsou rozdělené pozice, že by někdo jen markoval na kase a někdo jen pracoval ve skladu a někdo jen navážel zboží do regálů a někdo jen uklízel.

Brzy to vše poznáme. Redaktor HN si vyzkoušel několik hodin práce na prodejně v tomto řetězci. Proč? Jednak je zajímavé pokusit se přijít na kloub tomu, proč je Lidl v posledních letech v konkurenci ostatních obchodníků tak úspěšný. Jsou tu nějaké inovativní procesy, které umožňují zvýšit efektivitu, snížit nákladovost a tím vydělat?

Řečí čísel: Diskonty Lidl vykázaly v Česku ve finančním roce 2016/2017 rekordní zisk před zdaněním 4,1 miliardy korun, meziročně o dvě procenta víc. Tržby společnosti stouply o 14 procent na 43,7 miliardy korun.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se